Dugaan

salam ukhwah,

hari nie aku nak cerita pasal ketabahan. memang senang nak mendefinisikan tentang ketabahan, as long as kita sabar. kita dapat lah ketabahan tu. tapi bagi aku susah nak describe erti KETABAHAN. maybe aku still kena belajar lebih untuk timba pengalaman.

orang2 berpendapat :
- tabah lah weh, sekejap jea penderitaan nie
- ketabahan adalah kemenangan untuk masa depan kelak. insyaAllah.
- seseorang yang tabah menghadapi dugaan adalah orang yang berjaya.

tapi aku?

macam mana aku nak menghadapi dugaan nie. ?? aku tatau nak buad macam mana dah. buntu betul fikiran. sedih rasanya kalau kenang balik maksud ketabahan nie. sebab aku memang tatau macam mana nak huraikan apatah lah mendalaminya.

akhtar, bantu aku untuk memahami erti ketabahan nie :'(

aku tau kau tidak mengejar dunia, malah ingin keampunan dariNya. aku tak pernah salah kan diri kau. malah aku menyokong seratus peratus. tapi, kenapa hati aku sedih bila aku minta yang aku memerlukan perhatian dari kau.

bahasa pasar nya : serious cakap lah wa nak lu ada dengan gua. gua tak boleh hidup tanpa lu. gua akan jadi gila bila tak dengar khabar pasal lu. sumpah aku seksa sekarang.

aku perlu juga orang yang menyokong aku. bukan nak cakap berat sebelah. tapi macam not fair lah bila aku jea yang bagi sokongan kat kau. Subhanallah. tape lah, yang mampu aku buad cuma bersabar.
'sabar yea sayang' akhtar

IMIISSYOU :'(