aku jatuh hari ni


harini aku bangun bangun jea terus nanges, ingatkan pasal perkara semalam. gila sedih. gila sakit jiwa aku bila dia kata dia tak dapat datang sekolah hari ni (semalam punya hal)

hari ni aku cakap2 dengan classmate aku masa otw nak pergi beli makanan, gate belakang dah la kunci, terpaksa menapak dekat belakang SK malim. mintak cawan betul lah.

pieqa : penat nye.
aku : alah, dekat palestin lagi penat kod ?
pieqa : aku tau tu. eh sekarang dah ada wabak kencing tikus eh ?
aku : yea. tuh lah aku kata jangan makan dekat nasi ayam tikus dekat krubong tu.
pieqa: tak lah. tapi memang sedap, aku just nampak lipas jea. mybe tuh penambah perisa kut?
aku : haha . teruk lah kau. eh kau tau tak negara orang gelap tu makan tade, minum pun air kencing lembu, boleh pulak hidup eh ?
pieqa : ohh ye ke ? baru aku tau, then diorang buad rumah pun dari tahi lembu, lama2 jadi kering.
aku : aku kesian tengok negara orang, sedangkan negara kita sampai membazir.
pieqa : ntalah. kalau ada lebih aier cendol nie, aku bg dekat orang sana. haha
aku : hahah.

penad berjalan. sampai destinasi

*baru aku tahu selamanie aku suka cakap tentang dunia dan sekitar kita. ambillah iktibar dari apa yang kita lakukan setiap detik :)